Pages

instagram

I AM FEMALE MAGAZINE GUEST BLOGGER

Membeli & Belah Raya

Semalam selepas berbuka puasa murtabak RM1.50 x 2 yang dibungkus dari kantin pejabat dan dibawa makan kat Fariz Maju, kami gerak ke Warta. Sebabnya aku dah membuat survey terlebih dahulu semasa rehat Solat Jumaat tapi tak seronok membeli-belah sorang je (Lilia & Lalin sibuk mencucuk mata dengan kanta lekap di England Optical. Nak raya lah katakan).

Baju melayu berzip (butang baju melayu ganti dengan zip) yang aku tweet kan semalam rupanya kekasih kata baju untuk orang Bangladesh. Aku tak tahu sejauh mana kebenaran tu. Tapi bila tengok cuffed wrist di lengan baju melayu tersebut, terasa tak sesuai pulak. Kami pun ke kedai ala-ala butik yang ada kebaya perang (bukan perang macam filem 300, tapi warna perang) yang aku idamkan. Pilih dan pilih dan pilih, aku pun bertanyakan harga.

RMxxx, kata gadis penjual.

Gugur kejap jantung aku. Mulalah putus asa, kami pun bergerak ke kedai-kedai lain. Tapi sememangnya hati aku dah ada pada kebaya nan satu tu. Pusing musing macam ikan keli, kembali semula ke kedai tadi.

Aku pun berniat untuk mencuba. Tak mengapalah, mana tahu fitting tak best.
Bila dah cuba macam wah bestnya nakkkk! Masalahnya, wang. Aku dah gunakan untuk membeli sesuatu yang lain sebelum ke kedai ni tadi. Haih.

Keluar dari bilik persalinan, aku buat muka monyok. Kakak penjual tunggu di pintu, aku cakap cantik... tapi mahal sangat, sambil aku berlalu.

OKAY RMxxx! Kata kakak tu separuh mahu menjerit separuh berbisik.

Aku berhenti, eh ni dalam bajet! Hehehehehehehe, cuba dan cuba saiz berbeza dan warna berbeza. Aku pilih juga yang memang pertama sekali aku mahu. Cuma ada satu saja dalam kedai tu. Yay! Okay cukup, sekarang cuma perlu mencari korset jika ada yang murah kerana kebaya sifon agak jarang k.

Kemudian, kami gerak ke Alamanda dengan niat mahu membeli baju melayu Crocodile yang murah untuk kekasih. RM79 sahaja! Malang sungguh nasib kekasih, bukan saja saiz malahan warna idaman pun sudah habis terjual. Kasihan dia.. Harapnya pulang ke kampung, dia berjaya jumpa baju melayu yang disukai dan dalam bajet. Kaum lelaki ni susah sikit kot, baju melayu seharusnya jangan mahal katanya kerana cuma dipakai sekali sekala dia rasa rugi kalau terlalu berbelanja. Lagipun, kami tak banyak membuat OT bulan lepas, gaji cuma cukup-cukup makan. Aku bernasib baik ada the shoplifters. Aku mahu tolong dia tapi dia menolak pula. Hmm, ego lelaki kot?

Mahu tahu aku beli apa sebelum mendapat kebaya? Ini dia..

Boleh ignore bulu tangan tu? Orang cakap kalau tangan berbulu kuat seks? Eh entah, aku pun tak tahu!


Adakah aku perlu namakan jam ini, macam Angah & Tina namakan jam Casio Gold Calculator mereka si Mastura?